sebarang isi kandungan tidak boleh disalin tanpa izin empunya. sebarang kemungkinan yang akan berlaku tidak dipertanggungjawabkan.

Sabtu, 27 April 2013

BUAT BAPAK

ASSALAMUALAIKUM BAPAK,

Benar katamu bapak.Pulang itu sama dengan datangnya,cantik manis pulangmu walau aku tiada di sisimu saat itu,Maafkan aku bapak,gagal menjagamu dihujung2 hayatmu,seperti yg telah aku janjikan,Amat aku kesali n terlalu sukar kuampunkan kelalaianku ini.Kesibukan mengejar dunia mbuat aku lalai n mengabaikan dirimu,bapak,Ampunkan aku ,bapak.Ampunkan aku,muridmu ini.Benar katamu bapak,kemiskinan membuat manusia menjadi kufur,Itulah aku.Ampunkan aku,bapak,Sungguh amat aku terasa perpisahan ini,Tiada lagi teman buat aku bicara Hakikat,Tiada lagi teman buat aku merujuk,Jasamu amat teramat besar padaku.Jujur aje bapak,belum aku temui orang yg sejalan dgn jalanmu,Cerita mereka jauh tersangat jauh berbeza dgn cerita kita.Sering membuat aku tersenyum sendiri.Bapak,akan aku gengam sekalian yg telah kuterima darimu.Lama dulu telah aku simpul mati,xmungkin terbuka lagi.Semua yg kita lalui menjadi sejarah dlm hidupku,Tersangat indah berguru dgnmu,bapak,Walaupun caramu amat keras namun hatimu tulus mendidikku,Setelah berguru denganmu,cukuplah,bapak,Tak perlulah aku berguru lagi,Telah sempurna segalanya ajaranmu itu.Satu saat,aku juga akan mengiringi pemergianmu.Maafkan aku,bapak.Aku teramat kesal telah mengabaikan kehidupan akhirmu.Maafkan aku.Hadirlah selalu,bapak.Kunjungilah kami ini,anak cucumu.Aku tahu,bapak bebas di sana.Merdeka tanpa dakwa dakwi tanpa ikatan.Janganlah dilupakan kami ini walau sebesar mana pun salah anak cucumu.Ampunkan aku bapak,Banyak salahku padamu selama ini.Ampunkan aku bapak,Ampunkan aku,muridmu ini..Wsalam bapakku tersayang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan